Przepisy na Halloween #3 Grobowy deser

By | 31 października 2014 | 13:15 3 komentarze
Już myślałam, że nie uda mi się przygotować niczego związanego z Halloween. Ostatecznie wczoraj wieczorem znalazłam trochę czasu i wymyśliłam słodko-straszny deser. Moja mama po otwarciu lodówki dziś rano była nieco zaskoczona, ale ostatecznie deser bardzo jej się spodobał, więc zjadłyśmy go ze smakiem na drugie śniadanie. Do przygotowania poniższych łakoci użyłam pierniczków, ponieważ zamarzył mi się ich smak jeszcze przed upieczeniem własnych na Święta. W dodatku czekoladowe pierniczki po rozkruszeniu mają fajną, "ziemistą" konsystencję, a te w białym lukrze doskonale imitują cmentarne tablice, zatem idealnie nadają się do przygotowania tego deseru. :)

Grobowy deser

Składniki:*
  • 500 ml śmietanki 30%
    (możecie użyć czekoladowej, jeśli uda Wam się kupić)
  • pierniczki z marmoladą w czekoladzie
  • pierniczki serduszka w białym lukrze
  • kakaowe herbatniki
  • kilka kostek gorzkiej czekolady
*celowo nie podaję dokładnej ilości ciastek, ponieważ ich ilość zależy od pojemności szklanek, w których umieścicie deser (ja zaopatrzyłam się po jednym opakowaniu z każdego rodzaju) 

Przygotowanie:
Śmietankę czekoladową ubijamy na sztywno (jeśli używacie zwykłej - ubijcie ją na sztywno, a następnie dodajcie 1-2 łyżki kakao i zamieszajcie łyżką). Do przezroczystych szklanek wkruszamy po dwa czekoladowe pierniczki, a następnie nakładamy po dwie łyżeczki czekoladowej śmietany. Czynności powtarzamy, aż dojdziemy do krawędzi szklanki, przy czym ostatnią nałożoną warstwą powinna być bita śmietana. 

Czekoladowe herbatniki kruszymy na pył w blenderze lub umieszczamy w foliowym woreczku i uderzamy tłuczkiem, aby uzyskać taki sam efekt. Gotowym, ciasteczkowym proszkiem posypujemy wierzch deseru. 

W małym rondelku rozpuszczamy gorzką czekoladę w kąpieli wodnej. Przy pomocy wykałaczki robimy na pierniczkach w białym lukrze napis: "R.I.P.", pamiętając że przed wykonaniem napisu odwracamy je do góry nogami. Ozdobione pierniki wbijamy w deser i halloween'owe groby gotowe :). 
Smacznego!

Przy okazji wykonywania tego przepisu zobacz poradnik: jak ubijać śmietanę?

Deser z nagrobkami

3 komentarze:

Jeżeli skorzystasz z mojego przepisu, miło mi będzie jak wyrazisz o nim opinię ;)